[cat] L'autisme o síndrome de Kanner és un trastorn que afecta a diverses funcions de les persones
que el presenten. Aquestes persones poden tenir dificultats en la percepció, l'atenció, la
memòria, la resolució de problemes, la mediació social, el llenguatge, la imitació, el joc
simbòlic, les seqüències i la cognició social. Tots aquests aspectes dificulten l'aprenentatge
dels infants amb autisme, i requereixen adaptacions curriculars i metodològiques dins l'àmbit
escolar. Amb aquest treball es pretén fer una proposta didàctica matemàtica per a aquests
infants, que serveixi per ensenyar-los conceptes com el recompte numèric i l'associació grafianombre, les seqüències, les classificacions, les agrupacions, les figures geomètriques i la
resolució de problemes. També hi ha una petita posada en pràctica de les activitats i la
posterior avaluació d'aquestes.
[eng] Autism or Kanner syndrome is a disorder that affects various functions of the people who
present it. These people may have difficulties in perception, attention, memory, problem
solving, social mediation, language, imitation, symbolic play, sequences and social cognition.
All these aspects hinder the learning of children with autism and require curricular and
methodological adaptations in the school field. The aim of this work is to offer a mathematical
didactic proposal for these children, to teach them concepts such as numerical count and
association graph-number, sequences, classifications, groupings, geometric figures and the
resolution of problems. There is also a small implementation of the activities and the
subsequent evaluation of these