[cat] Mitjançant el següent treball, es pretén realitzar una possible proposta d'intervenció sobre intel·ligència emocional en una aula ordinària d'Educació Infantil, en la qual pugui haver-hi un alumne o una alumna amb Trastorn de l'Espectre Autista. Per arribar a ella, primer es realitza un recorregut general de les característiques de les persones que presenten Trastorn de l'Espectre Autista i d'aspectes rellevants de l'educació emocional.
Les persones amb aquest trastorn presenten dificultats en la comunicació social i en la interacció social a més de patrons de conducta, activitats i interessos repetitius i restringits. Existeixen diferents graus d'afectació pel que és necessari estudiar cada cas per elaborar el programa més adequat i afavorir així un desenvolupament òptim.
La intel·ligència emocional ens permet tenir consciència de les pròpies emocions, de les emocions dels altres i tenir la capacitat de regular-les. Una adequada gestió de les emocions és de gran rellevància per a la salut, la supervivència, l'èxit i en general per al desenvolupament integral de l'individu.
[eng] This work had the purpose of making an intervention proposal on emotional intelligence in an ordinary class Early Childhood Education, in which there is a student with Autism Spectrum Disorder. To reach it, first of all, it has been done a general overview of the characteristics of people with Autism Spectrum Disorder and relevant aspects of emotional education.
People with this disorder have difficulties with social communication and social interaction, behaviour patterns, repetitive and restricted activities. There are different degrees of affectation, so it is necessary to study each case to develop the most appropriate program and thus favor an optimal development.
Emotional intelligence allows us to be aware of our own emotions, other people's emotions and the ability to regulate them. An educated management of the emotions is of great
relevance for the health, the survival and in general for the integral development of the individual.