[cat] En aquest Treball Final de Grau es pot trobar una proposta didàctica entorn de la interculturalitat que té com a objectiu donar a conèixer diverses cultures del món i ajudar als infants a ser capaços d’acceptar qualsevol individu independentment del seu origen, ja que la interculturalitat es defineix com un procés d’interacció entre cultures que permet la comunicació i l’intercanvi entre elles. Per aquest motiu, es proposa una unitat didàctica on es treballin diverses cultures d’arreu del món a partir de les semblances i les diferències entre la gastronomia típica de les festes tradicionals de cada indret proposat.
La posada en pràctica d’aquesta unitat didàctica pot conduir, mitjançant l’experimentació amb tot el cos, que els alumnes esdevenguin els protagonistes dels seus propis aprenentatges, fent que aquests siguin significatius. A més, tractar les diferències de manera aïllada a través de setmanes interculturals o dies gastronòmics no és intercultural. Per això, a través de les activitats proposades durant deu unitats didàctiques s’intentarà que els infants puguin comprendre i adoptar el concepte d’interculturalitat, atès que la societat encara no el tracta amb normalitat i quotidianitat.
[eng] This dissertation contains a didactic proposal around the interculturality which aims to present a wide variety of cultures to children. The main purpose is to help children to accept others regardless their ethnical origin. Interculturality is the process of interaction between different cultures which let the cultures exchange different parts of each other. For this reason, I propose a teaching unit which will work in the differences and similarities between different cultures of the globe. These facts will be shown through the typical gastronomy of local celebrations. To implement this teaching unit would for sure broad pupils mind and their ability to experience the world by the experimentation with the entire body. Furthermore, children would become the main character of their learning process, making it more enjoyable and profitable. Dealing differences with intercultural weeks or gastronomic days is not interculturality. What is more, ten didactic units interculturality would take place to help children understand why is it normal to coexist with other cultures, not like society appears to show them.