Tècniques docents de lectoescriptura en situacions de desenvolupament atípic

Show simple item record

dc.contributor Barceló Coblijn, Lluís
dc.contributor.author Monjo Oliver, Ariadna
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-06-11T11:52:35Z
dc.date.available 2020-06-11T11:52:35Z
dc.date.issued 2020-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152872
dc.description.abstract [cat] Aquesta investigació té per objectiu l’estudi de les tècniques docents en l’adquisició de la lectoescriptura en situacions de desenvolupament atípic. Per assolir aquest objectiu, comptem amb l’observació d’un participant afectat per la síndrome de Charge, una de les patologies freqüents dins el col·lectiu de les persones amb sordceguesa. La sordceguesa és una discapacitat única i molt heterogènia en la qual es combinen una pèrdua parcial o total de visió i audició, caracteritzant-se així per unes necessitats concretes d’intervenció i de professionals especialitzats, que estiguin familiaritzats amb aquest tipus de patologia, així com amb altres llengües, com ara la llengua de signes. En aquest sentit, es tracta d’un estudi de cas de tipus longitudinal i observacional, que aportarà informació sobre quines són les tècniques docents emprades amb el participant observat, i quines són les adaptacions necessàries per a l’adquisició de la lectoescriptura quan la visió i l’audició estan afectades. El que es prioritza en aquest treball és el recull de les eines i tècniques emprades durant les sessions i la comparació de les mateixes amb la feina feta amb anterioritat amb persones amb sordceguesa referent a l’adquisició de la lectoescriptura. De la mateixa manera, es pretén aportar propostes per incorporar a les tècniques per a millorar-ne la seva eficiència. ca
dc.description.abstract [eng] This research aims to study teaching techniques in the acquisition of literacy in situations of atypical development. For this reason, we count on the observation of one participant affected by Charge Syndrome, one of the most frequent pathologies within the group of deafblindness people. Deafblindness is a unique and quite heterogeneous disability, in which both partial or total vision and hearing loss are combined. It is characterized by specific intervention needs and specialized professionals, who are familiar with this type of pathology, as well as with other languages, such as sign language. In this sense, it is a longitudinal and observational case study, which will provide information on the teaching techniques used with the observed participant, and which specific adaptations are necessary for the acquisition of literacy, when both vision and hearing capabilities are affected. A priority in this work is the collection of the tools and techniques used during the teaching, and the comparison of these tools and techniques. In the same vein, some new proposals for teaching techniques will be provided. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Lectoescriptura ca
dc.subject.other Síndrome de Charge ca
dc.subject.other Sordceguesa ca
dc.subject.other Literacy ca
dc.subject.other Charge Syndrome ca
dc.subject.other Deafblindness ca
dc.title Tècniques docents de lectoescriptura en situacions de desenvolupament atípic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics