[cat] El següent treball és una proposta de creació d’ambients de música en educació infantil amb l’objectiu d’intentar donar solució a un problema que es presenta a l’hora d’incloure la música en les noves metodologies donat que necessita ser un ambient d’aprenentatge expansiu i, pel seu contingut pot ser difícil d’aplicar si no és a través d’una metodologia més guiada. Per tant, a través del treball s’intenten donar idees de com es pot estructurar un ambient de música on els infants puguin treballar de forma autònoma sense deixar de banda el currículum. També s’inclouen algunes propostes de tallers complementaris per allò que necessita ser explicat de forma guiada com pot ser l’explicació d’alguns termes com “fort-fluix” o “silenci”, tocar algun instrument en concret o l’exemplificació de ritmes per així poder, posteriorment, fer-ho de forma autònoma.
[eng] The following work is a proposal of creation of music learning environments at preschool education with the aim to try to provide a solution to a problem than can appear at the moment to include music in new methodologies, since it needs to be an expansive learning environment and, due to its content, it can be difficult to apply if it’s not through a more guided methodology. Therefore, through this work we try to give ideas about how to structure a music learning environment in which the children can work in a autonomous way without leaving the curriculum aside. There are also included some proposals of complementary workshops for those things that need to be explained in a guided way, such as the explanation of some terms lid loud- soft or silence, playing a specific instrument or the exemplification of rhythms so they can do it later on by themselves.