Experiències d’infants CODA en l’àmbit familiar, escolar i social

Show simple item record

dc.contributor Barceló Coblijn, Lluís
dc.contributor.author Balufo Nicolau, Ariadna
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-02-03T09:20:14Z
dc.date.available 2021-02-03T09:20:14Z
dc.date.issued 2021-02-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154918
dc.description.abstract [cat] Actualment quasi no hi ha publicacions sobre els fills oients de pares sords (coneguts com CODA). Gairebé el 90% dels infants nascuts de pares sords són oients. Dins d'aquest entorn familiar extraordinari, els CODA interactuen amb dos sistemes culturals, socials i lingüístics diferents: el de la Comunitat Sorda i el de la comunitat oient. El present document se centra en les descripcions personals de les experiències de 17 fills oients de pares sords nascuts a Espanya. L’objectiu d’aquest treball és fer una aproximació a la situació dels CODA tractant aspectes com: les seves relacions familiars, el rol d’intèrpret que exerceixen, el sistema de comunicació familiar que usen, el seu desenvolupament social i les seves experiències escolars, entre altres. Aquesta informació pot ajudar a oferir estratègies per als professionals en l’àrea educativa. ca
dc.description.abstract [eng] Currently there are few publications on hearing children of deaf parents (known as CODA). Almost 90% of the children born to deaf parents are hearing. Within this extraordinary family setting, CODAs interact with two different cultural, social and linguistic systems: that of the Deaf Community and that of the hearing community. This document focuses on the personal descriptions of the experiences of 17 hearing children of deaf parents born in Spain. The aim of this work is to make an approximation to the CODA’s situation treating aspects such as: their family relationships, their role of interpreter, the family communication system they use, their social development and their school experiences, among others. This information can help offer appropriate practices for education professionals. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other CODA ca
dc.subject.other Comunitat Sorda ca
dc.subject.other Sordesa ca
dc.subject.other Llengua de signes ca
dc.subject.other Educació ca
dc.title Experiències d’infants CODA en l’àmbit familiar, escolar i social ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics