[cat] El trastorn de l’espectre autista és un trastorn del desenvolupament neurològic present a les
aules d’Educació Infantil, per aquest motiu és d’una importància rellevant que els futurs docents
i els docents actuals tinguin uns coneixements i una formació adequada per fer front a aquesta
realitat i poder aconseguir una vertadera educació inclusiva. L’objectiu d’aquest treball fou
determinar si els coneixements i la formació que tenien els docents i els alumnes d’últim curs
d’Educació Infantil era adequada per poder donar una resposta adequada i individualitzada als
infants amb un trastorn de l’espectre autista dins l’escola ordinària. Per respondre aquesta
qüestió, es va realitzar una recerca bibliogràfica per poder conèixer aspectes rellevants del
trastorn i es va elaborar un qüestionari per poder valorar si la formació i els coneixements, entre
altres variables, són adequats. La mostra de participants estava formada per un total de 168
persones (estudiants, docents i altres) de Mallorca. Els resultats mostraren que alguns
participants tenien coneixements i formació en matèria del TEA, però es reflectí que cal un
major compromís de formació i un major grau de consciència per poder disposar de les
competències bàsiques necessàries perquè aquests infants puguin estar inclosos dins les aules
ordinàries amb les mateixes oportunitats que els seus companys. Una apropiada i major
formació per part dels docents, derivarà en una escola inclusiva on tots els infants tenen cabuda
[eng] The Autism Spectrum Disorder is a disorder of the neurological development present in the
classrooms of Early Childhood Education. For this reason, it is of a significant importance that
actual and future teachers have some knowledge and adequate training to deal with this reality
and to be able to achieve a true inclusive education. The aim of this work was to determine if
the knowledge and training of the teachers and students of the last year of Early Childhood
Education was adequate to provide an adequate and individualized response to children with
Autism Spectrum Disorder in the ordinary school. To answer this question, a bibliographic
research was carried out in order to know relevant aspects of the disorder and a questionnaire
was prepared to assess whether training and knowledge, among other variables, are adequate.
The sample of the participants consisted of a total of 168 people (students, teachers and others)
in Mallorca. The results showed that only some participants have knowledge and training in the area of ASD, but it is reflected that a greater commitment to training and a greater degree of
consciousness is necessary to be able to have the basic competences necessary for these children
to be included in the ordinary classrooms with the same opportunities as their peers. An
appropriate and greater training of the teachers will result in an inclusive school where all the
children have a place.