[cat] En aquest Treball Final de Grau es dissenya una proposta educativa per a una aula de 5
anys. L’objectiu principal és que els alumnes treballin la igualtat de gènere i rompin els
estereotips, utilitzant el recurs de la literatura infantil (el conte). A més, la metodologia que es
fa servir és la Filosofia 3/18, ja que per a aconseguir aquest canvi és necessari que els infants
siguin ben conscients d’aquests estereotips i que reflexionin sobre la igualtat que volem assolir.
Per tant, les activitats estan planificades per poder treballar les habilitats de pensament a través
de diferents contes.
Cal dir que per a poder dissenyar aquesta proposta, s’ha fet una fonamentació teòrica
per explicar el gran impacte que té la societat a l’hora d’influir sobre la formació de la identitat
sexual de cada individu. Per això, l’escola ha de ser un lloc on es fomenti la igualtat de gènere,
utilitzant tots els recursos que tengui al seu abast. A partir d’aquí ens centram en la literatura
infantil, un recurs molt potent per fomentar actituds en contra del masclisme i la desigualtat.
[eng] In this dissertation, an educational proposal is designed for a five-year-old class. The
main objective is that students work gender equality and break stereotypes, using the resource
of children’s literature (the story). In addition, the methodology used is Philosophy 3/18, since
to achieve this change it is necessary that children are aware of these stereotypes and think
about the equality that we want to reach. Therefore, the activities are planned to work the
abilities of thought through different stories.
Furthermore, to design this proposal, theoretical foundation has been made to explain
the great impact that society has in the influence of the formation of the sexual identity of each
individual. For that reason, the school must be the place where the gender equality is
encouraged, using all resources available. From there, we focus in children’s literature, a
powerful resource to promote attitudes against sexism and inequality.