[cat] El present Treball de Fi de Grau té l’objectiu de demostrar que l’escola mixta no és sinònim
d’escola coeducativa. Es tracta d’una revisió bibliogràfica dividida en dues parts significatives:
la primera d’elles aporta una contextualització teòrica que permet detectar les insuficiències de
l’escola tal com la coneixem i justificar que les desigualtats de gènere comencen en la primera
infància; la segona part pretén ser un recull d’orientacions de caire pràctic per a totes aquelles
persones relacionades amb el món de l’educació que creuen en la coeducació però que, alhora,
no tenen les estratègies ni els recursos necessaris per a posar-la en pràctica. Per tant, tot i ser un
treball completament teòric i hipotètic, la seva essència és pràctica, com qualsevol altre aspecte
educatiu.
[eng] The main objective of this University graduate project is to provide evidence that co – education
and equal education aren’t synonyms. It’s a bibliographic review divided into two important
parts: the first one provides a theoretical contextualisation that demonstrate the limitations of
the school as we know it today and also explain that gender disparities begin in the early
childhood. In the second part it can be found some good practice addressed to all related to
schooling that believe in equal education but, at the same time, don’t have the required
resources to put it into practice. In consequence, although it’s a theorical and hypothetical
project, it has a practical essence, like any other teaching aspect.