[cat] La lògica matemàtica és la capacitat a través de la qual els infants tenen l’oportunitat
de conèixer la realitat que els envolta i familiaritzar-s’hi, i per aquest motiu és necessària la
seva aplicació des de la primera infància, utilitzant l’entorn dels infants com a punt de partida.
Com a docent, la finalitat és oferir estratègies que fomentin l’acció de jugar per aprofundir en
aquestes competències, i que en possibilitin el seu aprenentatge des de la transversalitat, amb
el propòsit que esdevingui significatiu i funcional. El problema rau en el desconeixement de les
seves possibilitats i de tot el que porta implícit, a més de la seva associació exclusiva a etapes
posteriors. Així, l’objectiu principal és prendre consciència que aquesta forma part de la rutina
diària, i per tant resulta imprescindible comprendre-la per a poder-ne fer un ús adequat en la
quotidianitat de l’aula i de la llar. La metodologia a seguir per aconseguir-ho és considerar el
joc com una eina d’aprenentatge, i que aquest parteixi del context dels infants i s’adapti també
a les seves particularitats, ja que si ells tenen l’oportunitat de participar activament en els seus
aprenentatges i aquests parteixen d’allò que els envolta, els resultats seran més profitosos i
perduraran al llarg del temps, en comptes de limitar-se a moments puntuals.
[eng] Mathematical logic is the ability that children have to know the reality that surrounds
them and familiarize them with it. This is why it’s important to work from the early ages using
children environment as a starting point. As a teacher, the purpose is to offer strategies that
make possible to learn from the transversality, encouraging the action of playing to the
deepening of this competencies in order to achieve a transversal learning. The problem is that
people usually disregards the capacities of the mathematical logic and what it implies.
Moreover, it is thought that this has to be worked later and not in preschool because of his
complexity. Accordingly, the main objective is to be conscious that mathematical logic is
included in the routine, and for this reason is necessary understand it to use it properly both in
the classroom and at home. The methodology to be followed is a method of learning based on
the game considering the context and the identities and specific attributes of each child. If they
have the opportunity to participate actively in their process of learning, the results will be better
and will endure down the years, instead of limited to several moments.