[cat] En el present Treball de Fi de Grau es planteja una anàlisi del model educatiu de les Escoles
Bosc, mitjançant una recerca bibliogràfica envers l’educació a l’aire lliure arreu del món i a
partir de l’experiència de Ses Milanes - créixer a la natura, l’Escola Bosc de Bunyola, Mallorca:
• Primerament, a tall de contextualització, es fa una aproximació al concepte, l’origen, les
característiques i la filosofia de les escoles a la naturalesa posant esment en la veu dels
experts i diferents estudis científics envers aquesta alternativa educativa.
• Seguidament, s’analitza com es du a terme aquest model educatiu a Ses Milanes, tenint
en compte les bases metodològiques i la normativa autonòmica.
• Finalment, s’adjunta una reflexió de caràcter personal sobre aquest model educatiu,
enfocada en l’homologació d’aquesta alternativa a l’escola convencional
[eng] This Final Degree Project proposes an analysis of the educational model of the Forest Schools
through a bibliographic research on outdoor education around the world and based on the
experience of Ses Milanes - growing in nature, the Forest School of Bunyola, Mallorca.
• First, as a contextualization, is made an approach to the concept, origin, characteristics
and philosophy of schools in nature, paying special attention to the voice of experts and
different scientific studies on this educational alternative.
• Next, is analyzed how this educational model is carried out by Ses Milanes, taking into
account the methodological bases and the regional regulations.
• Finally, is attached a personal reflection on this educational model, focused on the
possibility of homologation as an alternative to the conventional school.