Les Intervencions Assistides amb Animals (IAA) en infants amb trastorns del neurodesenvolupament

Show simple item record

dc.contributor Pérez Castelló, José Antonio
dc.contributor.author Rossiñol Pujol, Maria Catalina
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-15T09:02:10Z
dc.date.available 2021-10-15T09:02:10Z
dc.date.issued 2021-10-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155859
dc.description.abstract [cat] Davant la necessitat de construir una societat basada en la igualtat d'oportunitats, aquest treball de fi de grau insisteix en la importància d'apostar per la investigació d'intervencions adequades en l'àmbit de l'educació escolar. En aquest cas, es fa un repàs a les teràpies assistides amb animals (TAA) com una metodologia innovadora i amb grans beneficis pels infants amb trastorns del neurodesenvolupament. La utilització d’animals amb finalitats terapèutiques ha existit des de fa molts anys. Els beneficis psicològics, cognitius, físics, motors i socioemocionals que aporten els animals revelen l’eficàcia d’aquest tipus de teràpia alternativa. En l’actualitat n'existeixen una gran varietat amb unes característiques i trets diferents en funció dels aspectes que es volen treballar o dels beneficis que aporten amb relació al tipus de trastorn. Així i tot, es farà especial èmfasi a les teràpies assistides amb gossos (TAG) i a les teràpies assistides amb cavalls (TAC), ja que són els més utilitzats en aquests casos, a causa del vincle que generen aquests animals. ca
dc.description.abstract Given the necessity to build a society based on equal chances, this dissertation aims at highlighting the importance of encouraging the investigation of adequate intervention in the school context. Being this the objective, different assisted therapies with animals have been examined to demonstrate they are innovative teaching methodologies with great benefits with kids suffering neurodevelopmental disorders. Animals have been used with therapeutic purposes for a long time now. The psychological, cognitive, physical, motor and socio-emotional benefits provided by animals reveal the efficiency of this type of alternative therapies. It is well known that nowadays there is a great variety of this sort of therapies with different traits, and each of them focuses on the different aspects that we want to work with or the benefits they render in relation to the kind of disorder. Nevertheless, in this paper special emphasis will be laid on assisted therapies with dogs and assisted therapies with horses as they are the most frequently used animals for these purposes due to the bond created by these animals. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Trastorns del neurodesenvolupament ca
dc.subject.other intervencions assistides amb animals ca
dc.subject.other beneficis ca
dc.subject.other vincle humà-animal ca
dc.subject.other educació infantil ca
dc.subject.other Neurodevelopmental disorders ca
dc.subject.other assisted interventions with animals ca
dc.subject.other benefits ca
dc.subject.other human-animal bond ca
dc.subject.other early childhood education ca
dc.title Les Intervencions Assistides amb Animals (IAA) en infants amb trastorns del neurodesenvolupament ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics