[cat] Aquest projecte recopila informació sobre el Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), partint tant de bases teòriques, com del treball empíric que s’ha duit a terme a través del Pràcticum II de l’autora del treball. L’objectiu principal ha estat trobar possibles indicis de TEL entre 16 infants de la primera infància, a través de materials i activitats que els permeten treballar la consciència fonològica com a punt de partida. La intervenció educativa en aquest cas és imprescindible, així com la predisposició a l’hora de dur a terme el projecte per a una bona organització i realització del tema.
Es tracta d’un treball empíric qualitatiu, per la qual cosa els resultats es basen en observacions, anàlisis i documentació de les activitats. L’aspecte més important a tenir en compte és l’etapa d’adquisició del llenguatge dels infants, ja que parteix dels 0 als 7 anys, on es troben encara a la fase d’aprenentatge, i que per tant un diagnòstic definitiu és pràcticament impossible.
Tot i això, tenir en compte a aquests infants amb possibles indicis tan sols serà positiu pel seu desenvolupament, perquè se’ls hi pugui oferir el suport i els recursos necessaris per garantir-los un espai educatiu de qualitat.
[eng] This project gathers information about the Specific Language Disorder, starting from theoretical bases, such as the empirical work that has been carried out through the “Pràcticum II from the project author.
The main/principal objective has been to find the possible indications of SLD between 16 infants from the first childhood, through materials and activities where they have worked phonological aweareness as a starting point. The educational intervention in this case is essential, as well as the predisposition at the time of carrying out the project by a good organization and accomplishment of the subject.This is an qualitative empirical project, for which work has been done since the very beggining, observig, anamazying and documenting all kinds of content. The most important aspect to take into account it is the stage of language acquisition of the infants. They start from 0 to 7, which is the learning phase and so a definitive diagnoses is practically impossible.
However, taking into account the possible indications from this infants, can only be positive for their development, then necessary support and resources can be offered to them to guarantee a qualitative educational space