El trastorn específic de llenguatge a l'aula d'Educació Infantil. Una proposta didàctica

Show simple item record

dc.contributor Benet Parente, Ariadna
dc.contributor.author Torrens Vives, Àngels
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-11-04T12:03:28Z
dc.date.available 2021-11-04T12:03:28Z
dc.date.issued 2021-11-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156045
dc.description.abstract [cat] Aquest projecte recopila informació sobre el Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), partint tant de bases teòriques, com del treball empíric que s’ha duit a terme a través del Pràcticum II de l’autora del treball. L’objectiu principal ha estat trobar possibles indicis de TEL entre 16 infants de la primera infància, a través de materials i activitats que els permeten treballar la consciència fonològica com a punt de partida. La intervenció educativa en aquest cas és imprescindible, així com la predisposició a l’hora de dur a terme el projecte per a una bona organització i realització del tema. Es tracta d’un treball empíric qualitatiu, per la qual cosa els resultats es basen en observacions, anàlisis i documentació de les activitats. L’aspecte més important a tenir en compte és l’etapa d’adquisició del llenguatge dels infants, ja que parteix dels 0 als 7 anys, on es troben encara a la fase d’aprenentatge, i que per tant un diagnòstic definitiu és pràcticament impossible. Tot i això, tenir en compte a aquests infants amb possibles indicis tan sols serà positiu pel seu desenvolupament, perquè se’ls hi pugui oferir el suport i els recursos necessaris per garantir-los un espai educatiu de qualitat. ca
dc.description.abstract [eng] This project gathers information about the Specific Language Disorder, starting from theoretical bases, such as the empirical work that has been carried out through the “Pràcticum II from the project author. The main/principal objective has been to find the possible indications of SLD between 16 infants from the first childhood, through materials and activities where they have worked phonological aweareness as a starting point. The educational intervention in this case is essential, as well as the predisposition at the time of carrying out the project by a good organization and accomplishment of the subject.This is an qualitative empirical project, for which work has been done since the very beggining, observig, anamazying and documenting all kinds of content. The most important aspect to take into account it is the stage of language acquisition of the infants. They start from 0 to 7, which is the learning phase and so a definitive diagnoses is practically impossible. However, taking into account the possible indications from this infants, can only be positive for their development, then necessary support and resources can be offered to them to guarantee a qualitative educational space ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Trastorn Específic del Llenguatge ca
dc.subject.other infants ca
dc.subject.other detecció ca
dc.subject.other observació ca
dc.subject.other documentació ca
dc.subject.other etapes d’adquisició ca
dc.subject.other lectoescriptura ca
dc.subject.other educació ca
dc.subject.other intervenció ca
dc.subject.other Specific Language Disorder ca
dc.subject.other children ca
dc.subject.other detection ca
dc.subject.other observation ca
dc.subject.other documentation ca
dc.subject.other acquisition stages ca
dc.subject.other literacy ca
dc.subject.other education ca
dc.subject.other intervention ca
dc.title El trastorn específic de llenguatge a l'aula d'Educació Infantil. Una proposta didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics