[cat] En aquest treball de fi de grau es pretén donar a conèixer els referent teòrics i les aportacions a la pràctica sobre les instal·lacions artístiques i la relació que tenen amb el joc simbòlic a Educació Infantil.
Metodològicament el treball es basa, per una part, en una recerca bibliogràfica, a on trobam els autors més rellevants i les teories més significatives de les instal·lacions artístiques i del joc simbòlic i, per l’altra, en una intervenció socioeducativa de caràcter empíric, ja que es basa en l’anàlisi de les diferents observacions per arribar a unes conclusions finals. Gràcies a les intervencions realitzades al centre CEIP Badies, he pogut realitzar aquestes observacions, enregistrar-les i analitzar-les, per dur a terme el present document. Finalment, a les conclusions podrem trobar el resultat, que amb l’ajuda de les gràfiques i taules, donen resposta als objectius: quin tipus de joc fan els infants a les instal·lacions artístiques i quin tipus de joc simbòlic desenvolupen.
[eng] This fine-grade work is intended to raise awareness of the theoretical references and practical contributions to the artistic facilities and their relationship to the symbolic play in Child Education.
Methodologically, the first part of the work is based on a bibliographic research, where we find the most relevant authors and the most significant theories of artistic facilities and symbolic play. The second part is based on a socio-educative empirical intervention since it is based on the analysis of the different observations to reach final conclusions. Thanks to the interventions at the CEIP Badies centre, I have been able to make these observations, record them and analyse them to carry out this work. Finally, in the conclusion we will be able to find the results which, with the help of graphics and tables, is a response to the objectives: what kind of game children do in artistic facilities and what kind of symbolic play they develop.