[cat] El següent Treball de Final de Grau es basa en la recerca i la documentació sobre la importància de treballar la intel·ligència emocional des de l’etapa d’Educació Infantil. L’evolució del terme intel·ligència emocional al llarg de la història ha arribat a adquirir una importància inqüestionable, ja que s’ha demostrat que l’ensenyament i l’aprenentatge no poden ser purament intel·lectuals sinó que és essencial la presència de la part afectiva i emocional dins l’àmbit educatiu. Per tant, aquest treball vol reflectir aquesta importància i el fet que es dugui a terme des d’edats primerenques.
La proposta que es presenta en aquest treball utilitza el conte com a eina didàctica per a poder treballar les diferents competències emocionals. A més, es descriuen una sèrie d’activitats a partir del recull de contes encaminades a treballar diferents aspectes emocionals amb els infants d’una manera activa i significativa per a aquests.
[eng] The following Final Degree Work is based on research and documentation on the importance of working emotional intelligence from the Early Childhood Education stage. The evolution of the term emotional intelligence throughout history has come to acquire an unquestionable importance, since it has been shown that teaching and learning cannot be purely intellectual, but it is essential the presence of the affective and emotional part within the educational environment. Therefore, this work to reflect this importance and the fact that it should be carried out from early ages.
The proposal presented in this work uses the storytelling as a didactic tool to work on the different emotional competences. In addition, a series of activities are described based on the collection of stories aimed at working on different emotional aspects with children in an active and meaningful way for them.