[cat] La documentació pedagògica és una eina de comunicació i reflexió que, cada vegada
més, es va explorant a les escoles, especialment a Educació Infantil. El present treball té la
finalitat d’investigar (mitjançant la teoria, l’etnografia i l’anàlisi) la realitat de la documentació
pedagògica al context del segon cicle d’infantil del CEIP Verge de Lluc, un centre amb una
realitat sociocultural bastant complexa. A part de fer una anàlisi per detectar les necessitats de
la comunitat, s’elaboren unes reflexions i aportacions que poden ajudar a la millora de la
documentació del centre tenint en compte el factor de la sostenibilitat i viabilitat.
En aquest cas, es tracta d’una investigació emmarcada en aquesta escola en concret, ja que s’ha
de plantejar una documentació sempre adaptada a les particularitats de cada centre. Però pot
ser un treball útil per poder observar maneres d’analitzar i d’orientar el canvi de la realitat de
la documentació pedagògica a qualsevol altre context
[eng] Pedagogical documentation is a communication and reflection tool that is
increasingly being explored in schools, especially in Early Childhood Education. The present
work aims to investigate (through theory, ethnography, and analysis) the reality of pedagogical
documentation in the context of the second cycle of infantile education at CEIP Verge de Lluc,
a school with a complex socio-cultural reality. Apart from analyzing to detect the needs of the
community, some reflections and contributions can help to improve the documentation of the
school, considering the factor of sustainability and viability.
In this case, it is an investigation framed in this specific school, since documentation must
always be adapted to the particularities of each school. But it can be a useful work to be able
to observe ways to analyze and guide the change of pedagogical documentation to any other
context.