Construir una documentació sostenible en contextos socioculturals complexos: el cas del CEIP Verge de Lluc

Show simple item record

dc.contributor Riera Jaume, Maria Antònia
dc.contributor.author Gelabert Fuster, Xavier
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-11-12T11:06:15Z
dc.date.available 2021-11-12T11:06:15Z
dc.date.issued 2021-11-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156124
dc.description.abstract [cat] La documentació pedagògica és una eina de comunicació i reflexió que, cada vegada més, es va explorant a les escoles, especialment a Educació Infantil. El present treball té la finalitat d’investigar (mitjançant la teoria, l’etnografia i l’anàlisi) la realitat de la documentació pedagògica al context del segon cicle d’infantil del CEIP Verge de Lluc, un centre amb una realitat sociocultural bastant complexa. A part de fer una anàlisi per detectar les necessitats de la comunitat, s’elaboren unes reflexions i aportacions que poden ajudar a la millora de la documentació del centre tenint en compte el factor de la sostenibilitat i viabilitat. En aquest cas, es tracta d’una investigació emmarcada en aquesta escola en concret, ja que s’ha de plantejar una documentació sempre adaptada a les particularitats de cada centre. Però pot ser un treball útil per poder observar maneres d’analitzar i d’orientar el canvi de la realitat de la documentació pedagògica a qualsevol altre context ca
dc.description.abstract [eng] Pedagogical documentation is a communication and reflection tool that is increasingly being explored in schools, especially in Early Childhood Education. The present work aims to investigate (through theory, ethnography, and analysis) the reality of pedagogical documentation in the context of the second cycle of infantile education at CEIP Verge de Lluc, a school with a complex socio-cultural reality. Apart from analyzing to detect the needs of the community, some reflections and contributions can help to improve the documentation of the school, considering the factor of sustainability and viability. In this case, it is an investigation framed in this specific school, since documentation must always be adapted to the particularities of each school. But it can be a useful work to be able to observe ways to analyze and guide the change of pedagogical documentation to any other context. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Documentació pedagògica ca
dc.subject.other educació infantil ca
dc.subject.other comunicació ca
dc.subject.other sostenibilitat ca
dc.subject.other context sociocultural complex ca
dc.subject.other Pedagogical documentation ca
dc.subject.other early childhood education ca
dc.subject.other communication ca
dc.subject.other sustainability ca
dc.subject.other complex sociocultural reality ca
dc.title Construir una documentació sostenible en contextos socioculturals complexos: el cas del CEIP Verge de Lluc ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics