[cat] En aquest treball es pretén evidenciar l’ús de la panera dels tresors com una eina de treball
sublim a l’aula de 0-1 anys.
Amb la planificació acurada del material utilitzat per a la panera, es farà una selecció dels
objectes que es poden incloure en ella i s’intentarà focalitzar l’atenció dels infants, cap a la
consecució de l’objectiu propi del seu nivell: la identificació de qualitats. Aquestes qualitats
variaran a cada panera i aniran dirigides a treballar els blocs de continguts matemàtics de
mesura, lògica-matemàtica, geometria i nombres. S’intentarà que els infants percebin aquestes
qualitats a través dels sentits. Per aconseguir-ho es seleccionaran els objectes de la panera per
a adaptar-la a la qualitat sensorial, geomètrica, numèrica o mesurable que es cerqui treballar.
Aquests objectes no deixaran de ser materials habituals de la panera dels tresors, amb alguna
variació mínima, per no perdre l’essència de la proposta.
[eng] The aim of this work is to highlight the use of the treasure chest as a tool for sublime work in
the classroom for 0-1 year old.
With the carefully planning of the material used for the basket there will be a selection of the
objects that can be included in it, and it will be tried to focus the attention of the children to
the attainment of the objective of its level: the identification of qualities. These qualities will
vary in each basket and will be aimed at working on the blocks of mathematical contents of
measurement, logic-mathematics, geometry and numbers. Attempt to get them, the children
will perceive these qualities through the senses. To achieve this goal, the objects in the basket
will be selected to adapt it to the sensory, geometric, numerical or measurable quality sought to
be worked on. These objects will be common and usual materials in the treasure chest, with
some minimal variation, so as not to lose the essence of the proposal