[cat] El present Treball de Fi de Grau parteix de la importància del procés de la construcció del
gènere en el desenvolupament dels infants. En aquest procés, a l’escola, hi intervenen els jocs,
les joguines i els espais, atès que l’acció del joc suposa un moment de plaer, entreteniment i
aprenentatge pels infants. És per això, que dins les aules ens podem trobar tota mena de
materials, propostes i racons que fomenten i potencien el joc en la primera infància. Aquests
elements influeixen a la construcció del gènere de cada infant que, sovint, estan plens de
prejudicis i estereotips imposats per la societat. Així doncs, l'objectiu del present treball és dur
a terme una investigació sobre com es veuen reflectides les desigualtats de gènere en els jocs,
les joguines i els racons dins les aules d’infantil (3-6 anys), per tal de fer un canvi de
perspectiva i apostar per una educació inclusiva i coeducadora. D’aquesta manera, en el marc
empíric analitzaré les pràctiques en relació a la temàtica que es duen a terme a CEIP Es Pont, i
valoraré de quina manera s’observen els estereotips en la identitat i els comportaments dels
infants de l’aula.
[eng] The present dissertation stems from the importance of the process of the construction of
gender in the child’s development. Games, toys, and facilities influence this process since
games involve pleasure, entertainment, and learning for children. Therefore, classrooms are
filled with materials, designs, and areas which encourage and boost games in early childhood.
These elements, which frequently include prejudices and stereotypes imposed by society,
influence the child’s construction of gender. Hence, this study aims at investigating how
gender disparities are reflected in games, toys, and facilities in the classroom of early
childhood education (3-6 years old) to change the perspective and support inclusive schooling
based on coeducation. In this way, in the empirical framework I will analyze the practices in
relation to the subject that are carried out in CEIP Es Pont, and I will evaluate how the
stereotypes in the identity and the behaviors of the children in the classroom are observed.