El joc, les joguines i els racons: un reflex de la construcció de gènere i els estereotips

Show simple item record

dc.contributor Ponseti Verdaguer, Francisco Javier
dc.contributor.author Llobeta Capllonch, Àngels
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-10-11T13:07:08Z
dc.date.available 2022-10-11T13:07:08Z
dc.date.issued 2022-10-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159812
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau parteix de la importància del procés de la construcció del gènere en el desenvolupament dels infants. En aquest procés, a l’escola, hi intervenen els jocs, les joguines i els espais, atès que l’acció del joc suposa un moment de plaer, entreteniment i aprenentatge pels infants. És per això, que dins les aules ens podem trobar tota mena de materials, propostes i racons que fomenten i potencien el joc en la primera infància. Aquests elements influeixen a la construcció del gènere de cada infant que, sovint, estan plens de prejudicis i estereotips imposats per la societat. Així doncs, l'objectiu del present treball és dur a terme una investigació sobre com es veuen reflectides les desigualtats de gènere en els jocs, les joguines i els racons dins les aules d’infantil (3-6 anys), per tal de fer un canvi de perspectiva i apostar per una educació inclusiva i coeducadora. D’aquesta manera, en el marc empíric analitzaré les pràctiques en relació a la temàtica que es duen a terme a CEIP Es Pont, i valoraré de quina manera s’observen els estereotips en la identitat i els comportaments dels infants de l’aula. ca
dc.description.abstract [eng] The present dissertation stems from the importance of the process of the construction of gender in the child’s development. Games, toys, and facilities influence this process since games involve pleasure, entertainment, and learning for children. Therefore, classrooms are filled with materials, designs, and areas which encourage and boost games in early childhood. These elements, which frequently include prejudices and stereotypes imposed by society, influence the child’s construction of gender. Hence, this study aims at investigating how gender disparities are reflected in games, toys, and facilities in the classroom of early childhood education (3-6 years old) to change the perspective and support inclusive schooling based on coeducation. In this way, in the empirical framework I will analyze the practices in relation to the subject that are carried out in CEIP Es Pont, and I will evaluate how the stereotypes in the identity and the behaviors of the children in the classroom are observed. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Construcció de gènere ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Estereotips ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Gender construction ca
dc.subject.other Play ca
dc.subject.other Co-education ca
dc.subject.other Stereotypes ca
dc.subject.other Early childhood education ca
dc.title El joc, les joguines i els racons: un reflex de la construcció de gènere i els estereotips ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics