[cat] Aquest treball de fi de grau (TFG), es basa en dur a terme una extensa recopilació de
documents i articles juntament amb entrevistes a les tutores d’aula, directora del centre i cap
d’estudis del CEIP Robines per poder investigar i saber una mica més sobre els ambients
d’aprenentatge i lliure circulació.
A través d’aquesta recerca i anàlisi d’informació, s’exposen una sèrie de conceptes clau que
donen peu a conèixer una metodologia inclusiva com són els ambients d’aprenentatge: què
són, com funcionen, punts de vista pedagògics relacionats amb el rol docent, l’organització i
el funcionament.
L’objectiu principal de la investigació, és tenir coneixement sobre els ambients
d’aprenentatge i lliure circulació, saber quin són els beneficis d’aquesta metodologia activa, el
paper que ha d’adoptar el mestre i el rol de l’infant.
El FG es divideix en diversos apartats: inicialment, es fa una breu justificació del projecte i
funcionament dels ambients al CEIP Robines. A continuació, es mostren els objectius, tant
generals com específics de l’estudi i, seguidament, hi apareix el marc teòric compost per
diversos subapartats on hi apareixen continguts educatius juntament amb cites de diversos
autors i referents que sustenten aquesta metodologia. Seguidament, hi pareixen les entrevistes
i buidatge de resultats que han exposat les docents de centre. Per acabar, hi apareix una
conclusió final i general del TFG on es conclouen diversos aspectes tractats per tal de valorar
i reflexionar sobre els ambients d’aprenentatge i lliure circulació.
[eng] This final degree project (TFG) is based on carrying out an extensive collection of documents
and articles together with interviews with the classroom tutors, the director of the center and
the head of studies at CEIP Robines in order to research and to know a little more about
learning space and free movement methodology.
Through this research and analysis of information, a series of key concepts will be exposed
and will give rise to an inclusive methodology such as learning space: what are they, how do
they work, pedagogical points of view related to the role teaching, organization and
operation.
The main objective of the research is to have knowledge about learning epace and free
movements, to know the benefits of this active methodology, and what will the role be played
by the teacher and the role of the child.
The TFG is divided into several sections: initially, a brief justification of the project and
operation of the space in the CEIP Robines. Below are the objectives, generals and specifics
to the study, and then there is the theoretical framework composed of several subsections
where educational content appears along with quotes from various authors and references that
support this methodology. Next, there are the interviews and results that the teachers of the
center have presented. Finally, there is a final and general conclusion of the TFG which
concludes various aspects covered in order to assess and reflect on learning space and free
movement