Educació socioemocional basada en la psicologia humanística al CEIP Miquel Duran i Saurina

Show simple item record

dc.contributor Esteller Cano, Àngels
dc.contributor.author Martínez Teodoro, Miriam
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-20T06:53:18Z
dc.date.available 2023-09-20T06:53:18Z
dc.date.issued 2023-09-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161698
dc.description.abstract [cat] Les emocions estan presents en el nostre dia a dia i són experimentades en diferents àmbits i situacions de la nostra vida. Es viuen en qualsevol espai i temps, amb els amics, amb els familiars, al parc, etc. Al llarg dels anys han estat molts els autors que han parlat sobre l’educació socioemocional i han creat les seves pròpies teories amb l’objectiu d’acostar a les persones al seu jo intern i en conseqüència al seu benestar físic i mental. Cal destacar que, aquestes emocions també tenen una gran presència dins les aules d'Educació Infantil. Per tant, el present treball té l’objectiu d’analitzar com una tutora d’una aula d’infants de quatre anys del CEIP Miquel Duran i Saurina d’Inca, aplica en la seva pràctica socioemocional teories de la psicologia humanística, concretament les de Carl Rogers i Eugene Gendlin i quin és l’impacte d’aquestes en els infants. Per aquest motiu, es durà a terme una observació qualitativa del dia a dia a l’aula i la posada en pràctica de les teories humanistes, mitjançant diverses activitats. Els resultats obtinguts han permès identificar els grans beneficis que aquestes pràctiques ofereixen als infants tant en l’àmbit personal com en l’àmbit grupal, afavorint així el procés d’ensenyament-aprenentatge. ca
dc.description.abstract [eng] Emotions are present in our daily lives and are experienced in different areas and situations. They are experienced in any space and time, with friends, with family, in the park, etc. Over the years, many authors have talked about socio-emotional education and have created their own theories with the aim of bringing people closer to their inner self and consequently to their physical and mental well-being. It should be noted that these emotions also have a strong presence in Early Childhood Education classrooms. Therefore, the aim of this study is to analyse how a tutor in a classroom of four-year-old children at CEIP Miquel Duran i Saurina in Inca applies the theories of humanistic psychology, specifically those of Carl Rogers and Eugene Gendlin, in her socioemotional practice, and which impact these theories have on the children. For this reason, a qualitative observation of the day to day in the classroom and the implementation of humanistic theories will be carried out through various activities. The results obtained allow to identify the great benefits that these practices offer to the children both on a personal and group level, thus favouring the teaching-learning process. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Socioemocional ca
dc.subject.other Emocions ca
dc.subject.other Docent ca
dc.subject.other Infant ca
dc.subject.other Humanística ca
dc.subject.other Psicologia ca
dc.title Educació socioemocional basada en la psicologia humanística al CEIP Miquel Duran i Saurina ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics