[spa] Encara que sempre ha existit la diversitat funcional, durant molts anys ha
suposat la marginació o exclusió de les persones amb discapacitat. Al llarg
dels anys han aparegut diferents models per entendre-la. Els models actuals,
el de l’autonomia personal i de la diversitat funcional, posen el focus en
l’entorn de l’individu més que en les seves característiques personals (Bonilla,
2019).
Aquesta evolució també s’ha donat en l’àmbit educatiu, acompanyada d’una
sèrie de fites legislatives que han permès garantir que les persones amb
discapacitat puguin gaudir de les mateixes oportunitats que la resta.
Actualment, la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la que es modifica
la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació (LOMLOE), deixa d’incloure
tot l’alumnat amb discapacitat dins la categoria de necessitats educatives
especials (NEE), reservant-la sols per a aquells que trobin barreres que els
suposin la necessitat de suports i atencions específiques.