[cat] En aquest treball de fi de grau utilitzarem les instal·lacions artístiques dins les aules de segon
cicle d’Educació Infantil com a recurs d’aprenentatge. Les utilitzarem des d’una perspectiva
global i utilitzant el joc com a eix vertebrador per experimentar i interactuar amb l’espai i els
companys.
En el marc teòric abordarem el concepte d’instal·lació, el seu origen i característiques en el
món de l’art. Veurem com es pot relacionar amb el currículum, i com estructurem l’espai
perquè artísticament cridi l’atenció als infants, igual que veurem quins són els materials
emprats.
En el marc empíric farem unes propostes didàctiques i la seva posada en pràctica en infants de
3-6 anys, més exactament a l’aula de P4 anys (3-4 anys). Per tant, també veurem quina ha estat
la intervenció realitzada per la mestra i la practicant, jo, en el CEIP Guillem Ballester i Cerdó.
[eng] In this final degree work we will use as a learning resource the artistic installations within the
classrooms of the second cycle of Early Childhood Education. We will use them from a global
perspective and using the game as a backbone to experiment and interact with space and
companions.
In the theoretical framework we will address the concept of installation, its origin and
characteristics in the art world. We will see how it can be related to the curriculum, and how
we structure the space so that it artistically attracts the attention of children, as well as we will
see which the material are used.
In the empirical framework we will make some didactic proposals and their implementation in
children of 3-6 years, more exactly to the classroom of P4 years (3-4 years). Therefore, we will
also see what the intervention has been made by the teacher and the practitioner, I, at CEIP
Guillem Ballester I Cerdó.