[cat] El desenvolupament a través dels sentits ocupa una gran part en l’Educació Infantil, és per
això, que en aquest treball de fi de grau, em vull centrar en l’educació sensorial a través del
joc que es duu a terme en aquesta etapa i les diferents maneres de proposar-lo. És important
que es creïn propostes d’estimulació sensorial a partir de l’experimentació referides a tots els
sentits. D’aquesta manera, es desenvolupen grans capacitats i es treballen diferents continguts
a part dels sentits.
Per poder aprofundir i fer una recerca sobre el joc sensorial, he decidit dividir el treball en
dues parts. La primera part està destinada a una recerca bibliogràfica, és la part teòrica. En
aquesta part em documentaré primerament sobre el joc, el seu concepte, l’evolució, les
diferents classificacions i característiques i els beneficis que aporta; també em centraré amb
el joc sensorial i els seus criteris. En canvi, la segona part serà d’anàlisi i reflexió; em
centraré en el joc sensorial i la proposta d’«El Taller» que es duu a terme a El Martinet, el
centre on he realitzat el meu Pràcticum II i incidiré en aspectes com el rol docent, quins
materials o propostes presentar i finalment, com és l’avaluació d’aquest tipus de joc.
[eng] Development through the senses occupies a large part in Early Childhood Education, that is
why, in this thesis, I want to focus on the sensory play that takes place at this stage and the
different ways to propose it. It is important to create proposals for sensory stimulation based
on experimentation referring to all the senses. In this way, great capacities are developed and
different contents apart from the senses are worked on.
In order to go deeper and do research on sensory play, I have decided to divide the work into
two parts. The first part is devoted to bibliographic research, it is the theoretical part. In this
part, I will first of all document the concept of game, evolution, the different classifications and characteristics and the benefits it brings; I will also focus on sensory play and its criteria.
Instead, the second part will be analysis and reflection; I will focus on sensory play and the
proposal for 'El Taller' that is being carried out in El Martinet, the centre where I did my
Practicum II and I will focus on aspects such as the teaching role, which materials or
proposals to present and finally, how is the evaluation of this type of game.