La resolució de conflictes a l’etapa d'Educació Infantil a través del cercle de diàleg

Show simple item record

dc.contributor Sureda García, Inmaculada
dc.contributor.author Rubi Corpas, Natalia Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-02T06:36:47Z
dc.date.available 2024-09-02T06:36:47Z
dc.date.issued 2024-09-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165983
dc.description.abstract [cat] Els conflictes estan presents en el dia a dia d’una escola infantil. Resulta de vital importància treballar la resolució de conflictes a etapes primerenques, per tal de no desembocar en conseqüències negatives, tant en l'àmbit personal com grupal. Concretament, en aquest treball es pretén abordar els conflictes a través del cercle de diàleg, extret de les pràctiques restauratives. Primerament, s’ofereix un marc teòric exposant i analitzant l’origen del cercle de diàleg, la seva definició, beneficis i funcionament. També es descriu el rol del docent com facilitador/a dins el cercle de diàleg. Per treballar la resolució de conflictes a l’aula, mitjançant el cercle de diàleg és necessari treballar diferents competències emocionals: consciència emocional, regulació emocional, competència social, autonomia emocional, habilitats per a la vida i benestar emocional. Les quals els infants han d’assolir al llarg de la seva vida. Un objectiu prioritari dins el cercle de diàleg es posa en els fonaments per afavorir la resolució de conflictes dins el grup i de manera autònoma, facilitant la pràctica de la consciència emocional, l'escolta, la comunicació i la identificació de possibles solucions viables dins el grup. La pràctica de la resolució de conflictes, així com la resta de competències emocionals, cal que es treballen dins el context escolar i dins el context familiar, així serà important afavorir l'acompanyament emocional dels progenitors, els vincles segurs familiars i una parentalitat positiva. Una segona part del treball presenta una proposta d'intervenció iniciada des del cercle de diàleg, facilitant la pràctica restaurativa dins l’aula de 3 anys del CEIP Vora Mar (Can Picafort). Es proposa el recurs d’una titella com a eix conductor de les sessions. ca
dc.description.abstract [eng] Conflicts are present in the daily life of a nursery school. It is vitally important to work on conflict resolution at an early stage in order to avoid negative consequences, both at a personal and group level. Specifically, the aim of this work is to tackle conflicts through the circle of dialogue, an extension of restorative practices. Firstly, a theoretical framework is offered, explaining and analysing the origin of the circle of dialogue, its definition, benefits and functioning. It also describes the role of the teacher as a facilitator in the circle of dialogue. In order to work on conflict resolution in the classroom, through the circle of dialogue it is necessary to work on different emotional competences: emotional awareness, emotional regulation, social competence, emotional autonomy, life skills and emotional well-being. These are skills that children need to acquire throughout their lives. A priority objective in the circle of dialogue is to focus on the fundamentals of group and autonomous conflict resolution, facilitating the practice of emotional awareness, listening, communication and the identification of possible viable solutions within the group. The practice of conflict resolution, as well as the rest of emotional competences, must be worked on in the school context and in the family context, so it will be important to promote the emotional support of parents, secure family ties and positive parenting. The second part of the work presents a proposal for intervention initiated from the circle of dialogue, facilitating restorative practice in the 3-year-old classroom of CEIP Vora Mar (Can Picafort). It proposes the use of a title as the driving force behind the sessions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject.other Competències emocionals ca
dc.subject.other Resolució de conflictes ca
dc.subject.other Cercle de diàleg ca
dc.subject.other Pràctiques restauratives ca
dc.title La resolució de conflictes a l’etapa d'Educació Infantil a través del cercle de diàleg ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics