L'anàlisi de l'ocupació dels nens i les nenes a una aula de tres anys del CEIP Sa Marina de Llucmajor

Show simple item record

dc.contributor Pinya Medina, Carme
dc.contributor.author Servera Carrió, Rosa
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-25T08:00:23Z
dc.date.available 2024-09-25T08:00:23Z
dc.date.issued 2024-09-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166190
dc.description.abstract [cat] El present treball s’ha duit a terme mitjançant la metodologia de recerca empírica a un centre educatiu de Mallorca. L’objectiu que es contempla i es pretén assolir és el d’observar i analitzar l’ocupació de l’espai dels nens i les nenes d’una aula de tres anys del CEIP Sa Marina de Llucmajor, per tal d’analitzar les diferències que ens podem trobar a l’aula per raó de gènere. Aquest treball està compost d’unes bases teòriques on es parla de com es contempla la coeducació avui dia i de la importància d’aquesta dins l’escola, a més de la construcció de gènere des de la infància a través de les joguines, el joc i l’ocupació de l’espai. Per tal de resoldre els objectius proposats a l’inici del present treball, s’ha duit a terme una investigació a partir d’uns instruments d’estudi que han permès identificar les diferències que es produeixen a l’aula estudiada en referència a les trajectòries dels infants, a les preferències en les joguines i en els tipus de jocs dels nins i les nines. Per acabar, s’han presentat els resultats de l’estudi, on podem veure reflectida una gran diferència en la manera de relacionar-se amb l’espai, amb les persones i els objectes del seu entorn (aula), la qual cosa ha evidenciat la continuïtat de la imposició de les normes socials que estan tan arrelades dins la societat. ca
dc.description.abstract [eng] This study has been carried out using an empirical research methodology in an educational centre in Mallorca. The objective is to observe and analyse the occupation of space by boys and girls in a three-year-old classroom at CEIP Sa Marina in Llucmajor, in order to analyse the differences that can be found in the classroom on the basis of gender. This work is composed of a theoretical basis where we talk about how coeducation is contemplated today and the importance of it in the school, as well as the construction of gender from childhood through games, play and the occupation of space. In order to meet the objectives proposed at the beginning of this work, research has been carried out using study instruments that have made it possible to identify the differences that occur in the classroom studied in terms of the children's backgrounds, playground preferences and the types of games played by boys and girls. Finally, we have presented the results of the study, where we can see reflected a great difference in the way of relating to space, people and objects in their environment (classroom), which has shown the continuity of the imposition of social norms that are so deeply rooted in society. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Gènere ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Espai ca
dc.subject.other Joguines ca
dc.subject.other Infància ca
dc.subject.other Rols ca
dc.subject.other Gender ca
dc.subject.other Play ca
dc.subject.other Space ca
dc.subject.other Toys ca
dc.subject.other Childhood ca
dc.subject.other Roles ca
dc.title L'anàlisi de l'ocupació dels nens i les nenes a una aula de tres anys del CEIP Sa Marina de Llucmajor ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics