[cat] La vida d’una persona comprèn una sèrie d’etapes d’ençà que neix fins que es mor.
Totes són de vital importància pel seu desenvolupament, però la majoria d’aprenentatges
s’adquireixen a la primera i a la principal, la infantesa. Molts d’estudis, molts d’autors,
moltes metodologies… Ens informen de com dur a terme una bona educació, o com és el
paper de la infància, però, el que es vol aconseguir amb aquest treball és fer un apropament a
les persones i a la vida quotidiana de cada una. Mitjançant l’entrevista es durà a terme aquest
apropament a tres homes i a tres dones que hagin viscut la seva infància en etapes
generacionals diferents compreses entre l’any 1940 i el 2010. Les entrevistes englobaran tres
blocs: l’educació a casa, l’educació a l’escola i l’oci i el temps lliure, per comprovar si la vida
quotidiana dels infants és similar a la que els estudis i la present bibliografia cercada
prèviament exposen. Les conclusions del treball, van lligades a contrastar la informació
adquirida per les entrevistes amb la informació que s’ha basat el marc teòric per elaborar el
treball, per tal de veure les similituds i diferències entre ambdues. A més, de comparar els
entrevistats entre ells, dins la mateixa època, entre sexes i entre generacions i sexes alhora.
[eng] A person's life comprises a series of stages from birth to death. All are of vital
importance for their development, but most learning is acquired in the first and main learning,
childhood. Many studies, many authors, many methodologies. . . They inform us how to carry
out a good education, or what the role of childhood is like, however, what they want to
achieve with this work is to approach people and the daily life of each one. Through the
interview, this approach will be carried out with three men and three women who have lived
their childhood in different generational stages between 1940 and 2010. The interviews will
encompass three blocks: homeschooling, school education and leisure and free time, to check
if the daily life of children is similar to that previously exposed by the studies and the present
bibliography searched previously. The conclusions of the work are linked to contrast the
information here acquired by the interviews with the information that has been based on the
theoretical framework to elaborate the work, in order to see the similarities and differences
between the two. In addition, to compare those interviewed with each other, at the same time,
between sexes and between generations and sexes at the same time.