Evolució històrica de la vida quotidiana de la infància a partir d'una anàlisi intergeneracional

Show simple item record

dc.contributor Moll Bagur, Sergi
dc.contributor.author Crespí Deyá, Martí
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-11T09:34:37Z
dc.date.available 2025-09-11T09:34:37Z
dc.date.issued 2025-09-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171277
dc.description.abstract [cat] La vida d’una persona comprèn una sèrie d’etapes d’ençà que neix fins que es mor. Totes són de vital importància pel seu desenvolupament, però la majoria d’aprenentatges s’adquireixen a la primera i a la principal, la infantesa. Molts d’estudis, molts d’autors, moltes metodologies… Ens informen de com dur a terme una bona educació, o com és el paper de la infància, però, el que es vol aconseguir amb aquest treball és fer un apropament a les persones i a la vida quotidiana de cada una. Mitjançant l’entrevista es durà a terme aquest apropament a tres homes i a tres dones que hagin viscut la seva infància en etapes generacionals diferents compreses entre l’any 1940 i el 2010. Les entrevistes englobaran tres blocs: l’educació a casa, l’educació a l’escola i l’oci i el temps lliure, per comprovar si la vida quotidiana dels infants és similar a la que els estudis i la present bibliografia cercada prèviament exposen. Les conclusions del treball, van lligades a contrastar la informació adquirida per les entrevistes amb la informació que s’ha basat el marc teòric per elaborar el treball, per tal de veure les similituds i diferències entre ambdues. A més, de comparar els entrevistats entre ells, dins la mateixa època, entre sexes i entre generacions i sexes alhora. ca
dc.description.abstract [eng] A person's life comprises a series of stages from birth to death. All are of vital importance for their development, but most learning is acquired in the first and main learning, childhood. Many studies, many authors, many methodologies. . . They inform us how to carry out a good education, or what the role of childhood is like, however, what they want to achieve with this work is to approach people and the daily life of each one. Through the interview, this approach will be carried out with three men and three women who have lived their childhood in different generational stages between 1940 and 2010. The interviews will encompass three blocks: homeschooling, school education and leisure and free time, to check if the daily life of children is similar to that previously exposed by the studies and the present bibliography searched previously. The conclusions of the work are linked to contrast the information here acquired by the interviews with the information that has been based on the theoretical framework to elaborate the work, in order to see the similarities and differences between the two. In addition, to compare those interviewed with each other, at the same time, between sexes and between generations and sexes at the same time. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Infància ca
dc.subject.other Vida quotidiana ca
dc.subject.other Casa ca
dc.subject.other Escola ca
dc.subject.other Oci ca
dc.subject.other Childhood en
dc.subject.other Daily life en
dc.subject.other Home en
dc.subject.other School en
dc.subject.other Leisure en
dc.title Evolució històrica de la vida quotidiana de la infància a partir d'una anàlisi intergeneracional ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics