L'art com a eina d'aprenentatge a la primera infància

Show simple item record

dc.contributor Jaume Adrover, Maria Magdalena
dc.contributor.author Gelada Plata, Alba
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-19T11:45:09Z
dc.date.available 2025-09-19T11:45:09Z
dc.date.issued 2025-09-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171362
dc.description.abstract [cat] Aquest treball té com a finalitat general entendre com es pot emprar l’art com a eina d’aprenentatge a l’etapa d’educació infantil. Així com investigar en quins aspectes afavoreix l’educació artística a la primera infància i com és l’art a les aules. Els principals interrogants són els següents: quins beneficis té l'art a la infància, entendre com es concep l’educació artística als centres, quines eines proporciona, quin rol té el docent. Els objectius són: definir i contextualitzar l’art, descobrir quin paper té l'art a l'aula d'infantil, quins beneficis proporciona, de quina manera es treballa actualment i aprofundir en el rol docent a l’aula d’infantil. D’aquesta manera, a partir de la investigació, es posa en context l’art i es tracta de definir el concepte, resultant un concepte ambigu i obert. Quant a l’educació artística, se situa al currículum, juntament amb els objectius d’aquesta, es troba una manca d’aprofundiment en els continguts i una jerarquia d’altres matèries als centres escolars. Seguidament, es descobreix una sèrie de beneficis de l’educació artística per a la primera infància, en l’àmbit psicomotor, cognitiu, sensorial, emocional i social. Es duu a terme una anàlisi de l’art a les escoles infantils i es troba una mancança a les aules respecte a les arts. A més, es localitzen propostes innovadores com el treball per ambients i els racons i les instal·lacions artístiques. Finalment, per millorar l’educació artística, es parla de replantejar-la i del rol del mestre a l’aula, s’aprofundeix en el seu vocabulari, de quina manera actua i quin és el seu rol dins les propostes i l’aula en relació amb les arts. ca
dc.description.abstract [eng] The general purpose of this work is to understand how art can be used as a learning tool in the early childhood education stage. As well as to investigate what benefits art education has and what art is like in the classroom. The main questions are the following: what benefits does art have in childhood, understanding how art education is conceived in schools, what tools it provides, what role the teacher has. The objectives are: to define and contextualize art, to discover what role art has in the infant classroom, what benefits it provides, how it is currently worked and to deepen the teaching role in the classroom. In this way, based on the research, the art is put into context and an attempt is made to define the concept, resulting in an ambiguous and open concept. As for artistic education, it is located in the curriculum, along with its objectives, there is a lack of depth in the contents and a hierarchy of other subjects in schools. Next, a series of benefits of art education for early childhood are discovered, in the psychomotor, cognitive, sensory, emotional and social fields. An analysis of how art is worked in nursery schools is carried out and a lack of arts is found in the classrooms. In addition, innovative proposals such as work by environments and corners and artistic installations are located. Finally, to improve art education, we talk about rethinking it and the role of the teacher in the classroom, delving into their vocabulary, how they act and what their role is within the proposals and the classroom in relation to the arts. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Educació artística ca
dc.subject.other Infància ca
dc.subject.other Procés d’aprenentatge ca
dc.subject.other Art en
dc.subject.other Artistic education en
dc.subject.other Early childhood en
dc.subject.other Learning process en
dc.title L'art com a eina d'aprenentatge a la primera infància ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics