La consciència fonològica i la dislèxia a educació infantil

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raul
dc.contributor.author Ysasi Costa, Estefania
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-30T11:38:42Z
dc.date.available 2025-09-30T11:38:42Z
dc.date.issued 2025-09-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171483
dc.description.abstract [cat] El Manual Diagnòstic i Estadístic de Trastorns Mentals (DSM-5; American Psychiatric Association, 2013) classifica la dislèxia com un trastorn de neurodesenvolupament dins els trastorns específics d’aprenentatge, específicament de l’aprenentatge de la lectura, l’escriptura i les matemàtiques. El present estudi se centra en la importància de treballar la consciència fonològica en el segon cicle d’Educació Infantil per detectar i intervenir la dislèxia de manera primerenca. Es va entrevistar a cinc expertes de diferents àmbits (l’educatiu, el clínic i el familiar) per aprofundir en la relació existent entre les dificultats en la consciència fonològica i la dislèxia. Les entrevistades manifestaren la importància de treballar la consciència fonològica com a prerequisit per l’aprenentatge de la lectoescriptura, ja que aquesta no sorgeix de manera espontània i requereix una estimulació des de l’etapa d’educació infantil. ca
dc.description.abstract [eng] The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5; American Psychiatric Association, 2013) classifies dyslexia as a neurodevelopmental disorder within specific learning disorders, specifically in learning to read, write, and perform mathematics. This study focuses on the importance of working on phonological awareness in the second cycle of Early Childhood Education to detect and intervene in dyslexia early. Five experts from different fields (education, clinical, and family) were interviewed to delve into the relationship between difficulties in phonological awareness and dyslexia. The interviewees highlighted the importance of working on phonological awareness as a prerequisite for learning to read and write, as it does not emerge spontaneously and requires stimulation from the early childhood education stage. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Dislèxia ca
dc.subject.other Consciència fonològica ca
dc.subject.other Detecció primerenca ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Dyslexia en
dc.subject.other Phonological awareness en
dc.subject.other Early detection en
dc.subject.other Early childhood education en
dc.title La consciència fonològica i la dislèxia a educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics