La lengua de las mariposas i El mestre que va prometre el mar: anàlisi de dues pel·lícules des d'una perspectiva historicoeducativa

Show simple item record

dc.contributor Gelabert Gual, Llorenç
dc.contributor.author Veny Font, Catalina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-10-02T08:24:15Z
dc.date.available 2025-10-02T08:24:15Z
dc.date.issued 2025-10-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171498
dc.description.abstract [cat] El cinema és una disciplina artística rellevant i prou analitzada des del camp de la història de l’educació. Bé sigui com a document que reflecteix, subjectivament i de manera més o menys intencionada i ajustada a la realitat, un context educatiu en una època determinada, o bé com a objecte d’estudi de l’imaginari col·lectiu envers el fet educatiu del moment en què va ser produïda la pel·lícula. A través d'aquest treball es pretén fer una anàlisi acurada de dues pel·lícules des d’una perspectiva historicoeducativa i pedagògica: La lengua de las mariposas (1999) i El mestre que va prometre el mar (2023), contextualitzades en la Segona República espanyola. Es tindran en compte aspectes com: la direcció artística, la font de finançament, el context sociopolític en què foren estrenades, els espais i objectes educatius que hi apareixen, les metodologies pedagògiques, etc. Tot plegat ens permetrà aprofundir en la intencionalitat d’ambdues, especialment pel que fa a la pràctica educativa dels mestres. Finalment, aquest estudi pretén ser una petita aportació més al binomi cinema i educació. ca
dc.description.abstract [eng] Film is a relevant artistic discipline and is widely analysed in the field of the history of education. Whether as a document that reflects, subjectively and in a more or less intentional way and adjusted to reality, an educational context in a certain period, or as an object of study of the collective imaginary around the educational fact of the moment in which the film was produced. The aim of this work is to carry out an in-depth analysis of two films from a historicoeducational and pedagogical perspective: La lengua de las mariposas (1999) and El mestre que va prometre el mar (2023), contextualised in the Second Spanish Republic. We will take into account aspects such as: the artistic direction, the source of funding, the socio-political context in which they were premiered, the educational spaces and objects that appear, the pedagogical methodologies, etc. All of this will enable us to delve deeper into the intentionality of the two films, especially in relation to the educational practice of the teachers. Finally, this study aims to be a small contribution to the binomial cinema and education. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Història de l’educació ca
dc.subject.other Cinema ca
dc.subject.other Segona República espanyola ca
dc.subject.other Mestre ca
dc.subject.other History of education en
dc.subject.other Film en
dc.subject.other Second Spanish Republic en
dc.subject.other Teacher en
dc.title La lengua de las mariposas i El mestre que va prometre el mar: anàlisi de dues pel·lícules des d'una perspectiva historicoeducativa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics