[cat]Anar descobrint el pensament lògic-matemàtic ens apropa a estructurar la ment, a raonar
sobre tot allò que ens envolta i a interpretar el nostre món. Un món que anem descobrint des
del nostre naixement i que analitzem, raonem, estructurem i interpretem a partir de les pròpies
descobertes.
Les nostres capacitats lògiques, s’aprenen, s’exerciten i es desenvolupen posant-les en
pràctica, i és el dia a dia i les relacions amb el medi allò que ens ajuda a potenciar-les. És per
tant, que la intervenció educativa a Infantil ha d’anar encaminada a fomentar les vivències i
experiències dels infants, per potenciar l’adquisició de nous esquemes de coneixement. Uns
esquemes que s’aniran forjant a partir del nivell de desenvolupament individual de cada
infant, dels interessos i coneixements previs de cadascun dels nins i nines, i que finalitzaran
amb la construcció de nous coneixements significatius, essent l’infant el protagonista del seu
propi aprenentatge.
Aquest document té com a objectiu principal l’elaboració d’un recull on es plasma tota la
feina realitzada durant aquests mesos vers l’estudi del treball de na Maria Antònia Canals a
l’àrea del raonament lògic-matemàtic i un dossier de propostes innovadores per treballar dita
àrea a les nostres aules.
[eng]Discovering logical-mathematical thinking brings us closer to structure our mind, to be
able to think about everything that surrounds us and to interpret our world. A world we
discover from birth and that we analyse, argue, structure and interpret following our very own
experiences.
3
Our logical capabilities are learned, exercised and developed, putting them into practice,
and with day to day routine and a close relationship with our environment we help to enhance
them. Therefore, educational intervention in Elementary Education must be in the path of
promoting Children’s experience and expertise, to enhance their acquisition of new learning
schemes. Such schemes will forge from each Children initial level of development, prior
interests and knowledge of each boy and girl, and will end with the construction of significant
new knowledge, being the child the star of his own learning.
This paper aims at developing a project, tracing the work done during these months
studying the work of Mª Antonia Canals in the area of logical-mathematical thinking and aims
at creating a dossier of innovative proposals to work this area in our classrooms.