Reivindiquem la dansa i l'expressió corporal: una proposta per a l'educació infantil

Show simple item record

dc.contributor Cantallops Ramon, Jaume
dc.contributor.author Cazorla Coll, Maria del Mar
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2017-10-31T08:50:23Z
dc.date.available 2017-10-31T08:50:23Z
dc.date.issued 2017-10-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/2893
dc.description.abstract [cat]La idea inicial que tinc del meu treball de fi de grau, parteix de l’observació que he fet al llarg dels quatre anys de carrera i on he arribat a la conclusió de la necessitat que tenen els infants avui en dia d’expressar les seves emocions, treballar lliurement i de manera creativa a través de nous mètodes i deixant de banda els mètodes i l’educació tradicional. La meva intenció és transmetre el que els infants demanen ocasionalment. Si ens fixem en les escoles d’avui en dia, la majoria dels infants desitgen que arribi l’hora del pati, l’hora d’educació física o bé de psicomotricitat, ja que és són els únics petits moments on els infants poden alliberar tensions, córrer, saltar, expressar-se de manera lliure i motriu, parlar, realitzar jocs motrius i cooperatius al mateix temps, entre d’altres. Però el que ocorre és que desprès d’aquestes estones d’esbarjo, arriba el moment de tornar de cop i volta a l’aula, asseure a la cadira i estar tranquils i en silenci mentre fem les tasques corresponents. Sense cap dubte m’assembla la principal mancança que hi ha a la majoria de les escoles en l’actualitat. Com a conseqüència d’aquest canvi tan brusc que sofreixen els infants, de manera repetida escoltem comentaris de les mestres on intenten explicar als pares que el seu fill és un nen “mogut”, “hiperactiu” o que “li costa molt concentrar-se”, etc. i la realitat des del meu punt de vista, és que en molts de casos aquests comentaris serien suprimits si es realitzessin més activitats d’expressió corporal, dansa i es treballés la música des de que els infants comencen l’escola, ja que entre d'altres, serveixen com a pont entre els moments on l’infant està actiu com al pati i els moments on l’infant ha d’estar tranquil dins l’aula. D’aquesta manera, consider que les arts formen part de les intel·ligències múltiples, per tant el meu objectiu és donar importància i evidències de la dansa, la música i l’expressió corporal com una eina pedagògica que hauria de ser present a les aules des dels inicis de l’escolarització dels més petits,duent a terme una part més teòrica i una part més pràctica amb infants. Dit això, el meu treball inclourà una primera part teòrica on apareixerà la veu d’autors que defensen la dansa, la música i l’expressió corporal dins les aules i els beneficies que això els hi aportarà als infants, a més d’incloure tècniques, espais i materials que podem usar, i en segon lloc apareixerà una part pràctica on es veuran reflectides les sessions i diferents activitats que m’agradaria dur a terme amb els infants amb els quals duc a terme les meves pràctiques, per tal de mostrar evidències de la part pedagògica que inclou la dansa. Amb això, vull demostrar que cal deixar de banda la concepció de que la dansa no és res més que “dansa clàssica”, sinó que és un tipus d’art on es treballa entre d’altres la relaxació, els sentiments, el propi cos, la música, el ritme, la coordinació, la improvisació, l’esperit positiu, la confiança d’un mateix, l’autonomia, la cooperació i sobretot, un exercici eficaç i saludable. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Reivindiquem la dansa i l'expressió corporal: una proposta per a l'educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords expressió corporal ca
dc.subject.keywords dansa ca
dc.subject.keywords música ca
dc.subject.keywords educació/educació infantil ca
dc.subject.keywords innovació ca
dc.subject.keywords creativitat ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics