[cat]Una determinada concepció de l’espai parla de quina imatge d’infant hi ha al darrera, però
també parla del rol de l’adult, de la mirada envers l’aprenentatge, de com s’entén l’estètica o
com s’entenen les relacions, entre moltes altres coses.
A l’escola pública El Martinet, l’espai és considerat un element clau en l’educació dels
infants. Per això, les mestres i els mestres d’aquesta escola, des dels seus inicis fins a
l’actualitat, han anat construint una cultura de l’espai, basada en diferents autors i referents i a
través d’un procés de transformació de la pròpia pràctica educativa.
L’espai, per tant, també pot esdevenir un element de reflexió molt potent. Es creu que si
s’observen quines relacions estableixen amb l’entorn les persones que l’habiten, es pot
analitzar, reflexionar i millorar l’educació que s’ofereix als infants. A més, es considera que
aquesta educació ha de ser conscient i coherent amb la imatge d’infància que es té.
[spa]A certain conception of space shows which image of childhood is behind, but also presents
the role of adult, how to look towards learning, how beauty is understood, how relationships
are understood, among other things.
In the public school El Martinet, the space is considered a key element in children education.
Therefore, the teachers of this school, from its beginnings to the present, have built a culture
of space, based on different authors and references and through a process of transforming the
educational practice itself.
Therefore the space can become a very powerful element of reflection. It is believed that if
the relationships established with people who live around are observed, the education offered
to children could be analysed, reflected and improved. In addition, it is considered that this
education must be aware and consistent with the own image of childhood.