[cat]“Coneix a l’infant inquiet i desatent” és un estudi de caràcter empíric, on queda reflectida la
realitat teòrica i l’experimentació o observació d’un cas detallat i analitzat de TDA-H. El TDAH
és un trastorn caracteritzat pel dèficit d’atenció, la impulsivitat, la hiperactivitat i possibles
trastorns associats. La finalitat d’aquest anàlisi és saber quines senyals d’alarma podem
detectar, quin procediment i/o procés hem de seguir, amb quins professionals hem de treballar
a l’hora de realitzar el diagnòstic i, descobrir quines estratègies i/o intervencions es poden fer
en aquests casos. Per a la realització d’aquest, la metodologia seguida han estat entrevistes a
distints agents, qüestionaris i l’informe psicopedagògic emplenat per l’Orientadora. Per
concloure, s’ha realitzat un anàlisi detallat i acurat dels resultats aconseguits amb l’objectiu de
reafirmar les evidències observades.
[eng]Meet the restless and inattentive infant is an empirical study trying to exemplify the theoretical
reality and experimentation or observation of a detailed and analyzed case of ADHD. This is a
disorder characterized by attention-deficit, impulsivity, hyperactivity and other related
problems. The finality of this analysis is to know which warning signs are to be detected, which
procedure and/or process is to be followed, with which professionals should we work when it
comes to carry out the diagnostic and to discover which strategies and/or procedure can be made
in these cases. The methodology followed to complete this study has been interviews to
different agents, surveys and the psycho-pedagogical report realized by the school coach. To
conclude, a detailed and accurate analysis from the results got has been made with the only
objective of reaffirming the evidences observed.