[cat]RESUM: La neurobiologia de cada vegada més està agafant força a les nostres aules, és per aquest motiu
que cal prestar importància a la historia que duu des de l‟Antiguitat grega fins al segle XXI. La
rellevància d‟aquesta nova ciència vista des de les aules d‟Infantil, ens fa plantejar-nos nous reptes
educatius, una nova manera d‟establir aprenentatges significatius i una nova visió pels docents sobre com
aprenen els nostres alumnes des del punt de vista neuronal. L‟aplicació de noves metodologies educatives
basades en una neuroeducació fan que es creïn nous projectes i reptes que provoquen una nova concepció
de les aules i els alumnes.
A més l‟aplicació a Educació Infantil d‟aprenentatges emocionals basats en neurociència amplia la
capacitat dels alumnes per poder aprendre d‟una manera més completa, més significativa, i més feliç.
[eng] Neurobiology is becoming more present in our classrooms and for that reason we must pay
attention to the history that goes from ancient Greece until the XXI century. The importance of this new
science, seen from the point of view of early education classrooms, requires considering new educational
goals, a new way to establish meaningful learning, and a new teachers' vision about the way our students
learn from a neural point of view. Applying new educational methodologies based on the neuroeducation
calls for new projects and challenges that trigger new way of thinking of the classrooms and students.
In addition, applying Neuroscience to early childhood education broadens the students capacity to learn in
a more significant, complete, and happier way.