[cat] El propòsit d’aquest treball de recerca és donar a conèixer la importància i la necessitat
d'implementar l’educació emocional a les aules d’Educació Primària. En aquest, s’investiga
al voltant de propostes que s’han portat a terme en algunes escoles, quina ha estat l’eficàcia
d’aquests programes i la visió dels mestres amb relació a l’educació emocional. En el
present treball també es proporcionen argumentacions de referents teòrics que ajuden a
complementar les idees principals amb relació a l’educació emocional.
A més a més, es presenta una proposta didàctica que ajudarà a mestres i educadors a
poder portar a terme iniciatives a l’aula que tractin temes relacionats amb les emocions i que
possibilitin el benestar dels i les alumnes a l’escola.
L'objectiu d’aquesta proposta és aportar recursos als mestres per poder atendre totes les
necessitats dels seus alumnes, atenint-nos a l’educació en emocions per tal que aquests
puguin situar-se al món que els envolta de la forma més positiva possible, donant-los
l’oportunitat de conèixer-se a si mateixos i de desenvolupar-se aprenent de les seves
relacions amb els altres i els seus sentiments.
[eng] The purpose of this research work is to make known the importance and the need to
implement emotional education in Primary Education classrooms. In this, we investigate
proposals that have been carried out in some schools, what has been the effectiveness of
these programs and the vision of the teachers in relation to emotional education. The
present work also provides arguments from theoretical references that help to complement
the main ideas in relation to emotional education.
In addition, there is a didactic proposal that will help teachers and educators to be able to
carry out initiatives in the classroom that deal with topics related to emotions and that enable
the well-being of students at school.
The aim of this proposal is to provide resources to teachers to be able to attend to all the
needs of their students, attending to education in emotions so that they can place
themselves in the world around them in the most positive way possible, giving them the
opportunity to know themselves and to develop by learning from their relationships with
others and their feelings.